Zawody Car Audio pod auspicjami organizacji PASCA

Podczas Targów Autoshow 2018 odbędą się Zawody Car Audio pod auspicjami organizacji PASCA. To drugie zawody powoli wpisujące się kalendarz imprez car audio w Polsce.

Po raz drugi podczas targów spotkają się miłośnicy mocnego brzmienia. W sobotę zapraszamy do udziału w oficjalnych zawodach a niedziela będzie dniem otwartym dla każdego kto chce sprawdzić swój sprzęt.

Kordynatorem zawodów i atrakcji związanych z CARAUDIO jest znana szczecińska firma AUTOFAN.

Zgłoszenia proszę nadsyłać na adres: office@vibeaudio.pl , a na wszelkie pytania ,  odpowiedzi udzieli Artur Dekaban 606 572 480.

 

W trakcie trwania zawodów liczne konkursy i quizy z dużą ilością nagród.



NA CZYM TO POLEGA ?

Propper Droppers (((pd))) – turniej, który całkowicie różni się od innych zawodów car audio SPL.

Celem jest uzyskanie najwyższej głośności, przy jednoczesnym zachowaniu możliwie najlepszej liniowości odtwarzania dźwięku w paśmie ultra niskiego basu (20-40Hz). Zasady uczestnictwa oraz klasyfikacji są maksymalnie uproszczone i przyjazne dla uczestników w każdej kategorii sprzętowej. Aby wyrównać szanse uczestnictwa, podział na kategorie jest dokonywany na podstawie ilości i średnicy używanych wooferów (8”/20cm i większych) oraz rodzaju i miejsca montażu sprzętu służącego tylko do odtwarzania sub-basu. Sprzęt audio przeznaczony do innych celów nie jest brany pod uwagę.

Kto może uczestniczyć w zawodach Propper Droppers (((pd))) ?

  • każdy bez wyjątków, kto posada samochodowy system audio zdolny zagrać najniższym basem,
  • nie interesuje nas rodzaj, klasa, cena i marka Twojego sprzętu car audio,
  • nie interesuje nas, czy sprzęt montowałeś samodzielnie, czy przy pomocy profesjonalnej firmy car audio,
  • nie przeszkadza nam, jeśli budowa Twojego systemu audio nie jest jeszcze ukończona,
  • nie przeszkadza nam, jeśli Twój system nie wygląda super lub jest „szybką wrzutką” do auta pożyczonego od kolegi.

Jeżeli spełniasz te „wyśrubowane” warunki, to jesteś mile widziany na liniach startowych turnieju (((pd))).

Test składa się z 4 pomiarów i polega na:

  • wykonaniu 4 pomiarów SPL przy częstotliwościach: 40Hz, 33Hz, 25Hz, 20Hz (po 30 sekund na każdy pomiar z przerwą 60 sekund pomiędzy pomiarami),
  • ustaleniu maksymalnej wartości głośności osiągniętej podczas powyższych 4 pomiarów (tzw. Peak SPL),
  • obliczeniu wyniku końcowego, którym jest średnia wartość z 4 pomiarów i z wartości Peak SPL.Przykład obliczania wyniku końcowego:

    – pomiar przy 40Hz = 151,5 dB
    – pomiar przy 33Hz = 152,8 dB
    – pomiar przy 25Hz = 148,6 dB
    – pomiar przy 20Hz = 147,3 dB
    – Peak SPL osiągnięto przy 33Hz = 152,8 dB

    Sumujemy powyższe 5 wartości i uzyskaną liczbę dzielimy przez 5, otrzymując wynik (w tym przypadku = 150,6 dB). Jest to wynik końcowy, na podstawie którego, będą ustalane zdobyte miejsca w danej kategorii.



Czujnik pomiarowy i przednie fotele – pozycja:

  • wszystkie pomiary są wykonywane wewnątrz kabiny samochodu systemem pomiarowym TermLab,
  • czujnik pomiarowy jest zamontowany na zagłówku fotela kierowcy lub przedniego pasażera, w miejscu, gdzie normalnie znajduje się głowa słuchacza w pozycji siedzącej – uczestnik decyduje o wyborze fotela do montażu czujnika,
  • otwór czujnika pomiarowego jest skierowany w kierunku przedniej szyby,
  • fotele i zagłówki muszą być ustawione w pozycji jak do normalnej jazdy, bez stwarzania ograniczeń i niedogodności w kierowaniu pojazdem (czytaj „Ogólne zasady…” p.14),
  • czujnik pomiarowy i fotele muszą pozostać na wcześniej ustalonej pozycji podczas całego testu (4 pomiary).

 

 

Drzwi, okna, klapy, nadwozie:

  • dozwolona jest dowolna kombinacja otwarcia/zamknięcia okien, drzwi lub klapy bagażnika – spróbuj różnych opcji, jeżeli uważasz, że poprawisz tym swój wynik, możesz nawet wachlować drzwiami lub sterować szybami w trakcie pomiaru,
  • drzwi, okna, dach i inne elementy nadwozia mogą być także dociskane, jeśli wpłynie to na uzyskanie wyższego wyniku.